10 trendi zīmolu komunikācijā, kuriem vērts pievērst uzmanību – Sabiedrisko attiecību aģentūra „Réputé”

Pārliecinies, vai praksē jau izmanto 10 šobrīd aktuālus trendus zīmolu un organizāciju komunikācijā, kurus iesaka mūsu kolēģi no “Weber Shandwick” tīkla.

1. Fokusējies uz lokālām aktualitātēm
Šogad notikušās Facebook algoritma izmaiņas nākušas par labu lokālam saturam. Veidojot vietējam mērogam aktuālu un interesējošu saturu un, reaģējot uz “karstajiem” notikumiem, kas radījuši rezonansi sabiedrībā, iespējams sasniegt krietni lielāku auditoriju. Lokāla satura publicēšana nodrošina lielāku auditorijas iesaisti. Nākamreiz, kad kāda tilta slēgšana radīs neciešamus sastrēgumus visā pilsētā, vai Latviju pāršalks karstuma vilnis, izmanto to sava zīmola labā!

2. Nesadarbojies ar viedokļu līderiem, kuri pērk sekotājus
Jau pērn radās skaļākas diskusijas par influenceru mārketingu un tā negodīgo pusi – pirktiem sekotājiem, “like” skaitu un viltotiem sadarbību ierakstiem. Asu kritiku izpelnījās ne tikai paši viedokļu līderi, bet arī zīmoli, kas uzsākuši sadarbību ar negodīgiem spēlētājiem. Pirms uzsāc sadarbību ar influenceriem, pārliecinies, ka sekotāji ir īsti.
P.S. mēs iesakām šo rīku, lai noteiktu, cik daudz patieso sekotāju ir jūsu izvēlētajiem influenceriem: https://hypeauditor.com/.

3. Izmanto vertikālo izkārtojumu
95% Facebook lietotāju saturu patērē ar mobilo ierīču starpniecību. Buffer.com (https://buffer.com/resources/vertical-video) publicētais pētījums liecina, ka vertikāli veidots saturs mobilajās ierīcēs ne tikai izskatās labāk, bet arī veicina lielāku auditorijas iesaisti, taču pārsteidzoši daudz zīmoli joprojām publicē desktop atbilstošu saturu, neievērojot lietotāju paradumus.

4. Eksperimentē ar “Stories”
Vertikālais saturs ir sociālo tīklu šodiena! To būtiski ietekmējis “Stories” bums Instagram un straujais šī satura patērētāju pieaugums arī Facebook. “Stories” saturu dienā patērē 500 miljoni Instagram un Facebook lietotāju. Marks Zukenbergs prognozē, ka Facebook “Stories” formāts drīz vien pārspēs laika joslas saturu tā patērētāju skaita ziņā.

5. Izmanto pieejamos datus
Sociālajos tīklos pieejamie dati kļūst arvien vērtīgāki! Jau esam pieraduši izmantot tos, lai pielāgotu reklāmas kampaņu mērķauditorijas, veidotu iesaisti veicinošāku saturu u.tml., taču šobrīd šie dati ir tik vērtīgi, ka tos iespējams izmantot, pieņemot dažādus biznesa lēmumus, piemēram, jaunu produktu radīšanā vai izstrādājot darbinieku piesaistes kampaņas. Pievērs uzmanību savas auditorijas, tās paradumu un aktivitātes radītājiem ne tikai komunikācijas efektivitātes veicināšanai, bet arī biznesa attīstībai.

6. Pievērs uzmanību čatbotiem
Čatboti ir mūsu nākotne, kas spēs nodrošināt tūlītēju zīmola saziņu ar klientiem. Jau šobrīd daudzi zīmoli izmēģina čatbotu sniegtās iespējas. Turi roku uz pulsa, jo tuvākā gada laikā šis rīks kļūs par priekšrocību zīmolu komunikācijā!

7. Izveido zīmola čatu stratēģiju
WhatsApp un Facebook lietotāju skaits šogad sasniedzis 1 miljardu lietotāju. Ziņojumapmaiņas programmas zīmoli līdz šim atstājuši novārtā, taču lietotņu izstrādātāji sāk pielāgot šīs platformas biznesa vajadzībām, piemēram, WhatsApp ir pieejama īpaša lietotne maziem un vidējiem uzņēmumiem. Tāpat Facebook plānos ir integrēt Facebook Messenger, Instagram Direct messages un WhatsApp tā, lai ziņas varētu tikt nosūtītas starp šīm platformām.

8. CEO profila nozīme sociālajos tīklos aug
Līdz šim lielu uzņēmumu vadītāji bieži ir atturējušies no sociālo tīklu izmantošanas, tomēr tā ir lieliska platforma, kurā veidot uzņēmuma vadības komandas un paša uzņēmuma reputāciju. Tā kā aizvien biežāk uzņēmumi saskata nepieciešamību izteikt savu viedokli saistībā ar dažādiem sociāliem jautājumiem, vadības komandas reputācijas veidošanai un viedokļa izteikšanai sociālie tīkli ir pateicīga vide.

9. Izmanto sociālo tīklu piedāvātās iespējas pārdot
Viss vienuviet – sociālajos tīklos auditorija lūko ne tikai pēc aizraujošiem pieredzes stāstiem, padomiem un ieteikumiem, bet arī labprāt iegādājas slavenību, viedokļu līderu un zīmolu publicētajos attēlos gūto pieredzi, produktus. Sociāli tīkli ir atbilde uz vēlmi pēc vienkāršas un ērtas iepirkšanās platformas: Instagram piedāvā “Instagram Shop”, savukārt Snapchat – pielaikot produktu pirms pirkšanas, izmantojot papildinātās realitātes iespējas, bet Facebook pieejama “services” un “offers” sadaļa, kurā auditorija labprāt izpēta zīmolu piedāvātos produktus. Paredzi auditorijas nākamo soli un, pēc “like” nospiešanas, vedini iegādāties tīkamo.

10. Esi mērķa vadīts, bet paturi prātā reputācijas nozīmību
Aizvadītais – 2018. gads, bija laiks, kad zīmoli patiešām uzsāka mērķtiecīgas kampaņas, lai atšķirtos no citiem un izceltos. Iestājoties par sociālām un drosmīgām tēmām, bija uzņēmumi, kuri ieguva vispasaules atzinību, taču bija arī tādi, kuru kampaņas tika peltas. Kontraversija ne vienmēr ir slikta stratēģija, taču reizēm tā neatmaksājas. Vēl biežāk tā neatmaksājas soctīklu laikmetā.